Dilluns 1

BENVINGUDA

Tan bon punt arriben els participants, se’ls dona la benvinguda i se’ls ofereix tot tipus d’aparells de mesura per tal que es puguin mesurar entre ells algunes parts del cos. Trencant el gel en un dia de molta calor…

PRESENTACIÓ

Ens presentem. A part del nom de cadascun dels participants al curs, també coneixem la mesura d’una part del seu cos.

D’altra banda, hem decidit calcular la petjada ecològica del transport de tots nosaltres amb l’objectiu d’intentar reduir les emissions de CO2 del dilluns un 20% la resta de dies. Per a fer-ho, utilitzarem una calculadora adaptada per aquesta funció i el valor obtingut l’entrarem a una fulla de càlcul conjunta. A continuació, us deixem els enllaços:

Calculadora de la petjada ecològica: http://www.terra.org/calc

Taula d’entrada de valors: https://bit.ly/31ZUzq0

QUÈ ÉS EL GRUP DE TREBALL EduglobalSTEM?

Expliquem d’on venim i què fem.

Aquí podeu veure la presentació que han fet la Marina i en Felip.

QUÈ ÉS EDUALTER?

Edualter, que dona suport al grup de treball, és una ONG que va néixer amb l’objectiu de crear un banc de materials i recursos sistematitzat i ordenat relacionats amb les competències i l’educació per al desenvolupament per a l’accés dels docents.

Administra una web que gira al voltant de 6 eixos temàtics basats en l’educació per a la justícia global (gènere, cultura de pau, drets humans, ciutadania i governança, sostenibilitat econòmica i social, medi ambient i interculturalitat) en la qual els docents poden trobar recursos per portar-los a l’aula.

A més a més, han elaborat el llibre Competències per transformar el món (Cap a una educació crítica i per a la justícia global a l’escola).

PROPOSTES Eduglobals STEM

Proposta S: Videomapping de propostes de lluita contra els micromasclismes

Proposta T: La (r)evolució dels electrodomèstics

Aquesta seqüència didàctica s’ha portat a terme a la matèria de tecnologia de 2n d’ESO i de tecnologia industrial a 1r de batxillerat per iniciar la unitat d’electricitat. Per això, es vol familiaritzar a l’alumnat amb el llenguatge específic utilitzat a les etiquetes de característiques tècniques dels electrodomèstics, fer-los adonar qui utilitza aquests aparells i a qui van dirigits els anuncis publicitaris, de forma que reflexionin sobre els estereotips de gènere.

Proposta E: Autòpsia de l’objecte del desig

Proposta M: Dieta vegetariana amb infants