La trobada de febrer, després de tenir els grups i els temes era per començar a treballar en les diferents propostes. L’objectiu d’aquesta sessió era tenir clar la feina dels diferents subgrups. Però com que som gent inquieta i fem coses, abans calia compartir experiències en forma de micropíndoles.


EDUPODCAST. Educar per un món més humà i sostenible:

L’Oriol explica una xerrada que va realitzar al Casal del Mestre de Granollers sobre les ciutats en transició. Es tracta de trobar solucions a la crisi econòmica i la crisi de recursos a nivell local. A més a més, es vol traspassar al nivell educatiu formal, des de l’educació infantil fins als adults.

Tot això es basa sobre quatre eixos:

  • Una nova relació amb la natura (no explotar-la), que va lligada amb el projecte d’escoles hortelanes del Vallès Oriental.
  • Compromís amb el barri, compromís social
  • Transició personal (treball sobre valors com la resiliencia o l’ecofeminisme).
  • Educació per la bellesa (amb B alta) ja que si les coses són boniques són més apreciades i es conserven.

EDUFIL. Jornada DIATIC

El Felip va anar a la Jornada que organitzava el grup DIATIC del CRECIM i va passar tot això:

La Marisa Hernández, investigadora  de la UAB, Coordinadora del grup DIATIC i membre del grup EduglobalSTEM va fer la presentació de la jornada. Descarrega la presentació aquí. Visualitza el vídeo de la conferència aquí.

El  Víctor López, profe del Pau Vila de Sabadell i de la UAB va fer la conferència inicaial on ens va engrescar a fer servir sensors amb sentit i amb sentiments. Descarrega la presentació aquí. Visualitza el vídeo de la conferència aquí.

Després ens vam reunir en tallers paral·lels i només en vam poder tastar 2. Teniu tota la info i vídeos al bloc de la jornada.

Per acabar la jornada la Digna Couso, profe de la UAB i Directora del CRECIM va resumir la jornada i va animar a que els profes s’enxarxin com els Eduglobals i altres companys agosarats per cocrear projectes i aprendre entre iguals. Descarrega la presentació aquí


RESUM. Xerrada Eva Bach.

L’Albert comparteix l’assistència a una xerrada de l’Eva Bach @evabachbcn on se citen 12 actituds docents en clau emocional, fruit d’un treball de camp realitzat amb més d’un miler de nois i noies.

 

Feu click per ampliar la imatge de la dreta 👉

 


RESULTATS DEL TREBALL EN SUBGRUPS. COMPARTIM PROJECTES


PROJECTES FUA! Felip, Ana i Oriol:

Seqüències didàctiques senzilles per a CMC i CTA.

La primera: De quants elements està fet un dispositiu electrònic? Elements en perill d’extinció, conflictes, residus electrònics… Vídeo introductori i focalitzar-ho amb el mòbil. Els alumnes han de decidir alguna cosa que encara no està clar.

Propostes de millora: quines necessitats els cobreix el mòbil, reflexió ètica. Presentar una dicotomia extrema per tal de veure què farien: potser l’autòpsia d’un mòbil?

https://www.youtube.com/watch?v=3Cpm1cYZxfY (Economia circular)

https://www.youtube.com/watch?v=Lc4-2cVKxp0


T’ENRAMPES A CASA? Àngel i David:

Iniciem la unitat d’electricitat introduint els alumnes amb els electrodomèstics, que sàpiguen interpretar les etiquetes de característiques tècniques dels aparells i que s’adonin de qui els utilitza per tal que reflexionin sobre els estereotips de gènere.

Propostes de millora: afegir el tema d’energies renovables, així com l’equitat i l’assumpció de responsabilitats. Fer una proposta per equilibrar l’ús dels aparells i portar evidències. Analitzar la discriminació horària que ofereix cadascuna de les companyies elèctriques.


NUTRICIÓ EN TRANSICIÓ. Marina, Bernat i Laura:

Enriquir una unitat didàctica de nutrició ja feta amb més contingut STEM i experimentalment. Text “Dieta, justícia global i sostenibilitat” (revista Ciències de la UAB). A més a més, tenen contacte amb l’autor (Jordi Domenech) i, per tant, poden fer-li un retorn.

Proposta de millora: node #Hakunapatata del Betacamp que els pot ajudar.


VIDEOMAPPING NAVARCLES. Roger, Laura i Albert

Vídeomapping per a presentar al seu municipi i que sigui visualitzat durant la festa major de Navarcles. El vídeo ha de plantejar un vídeo focalitzat en la justícia global (violència de gènere, drogues, etc.). Per això, cal contactar amb una associació local que els doni suport.

Propostes de millora: vincular el procés d’aprenentatge a un compromís transformador, d’actitud personal. Decàleg de bones pràctiques, que tingui una perduració en el temps.


BONUS TRACK

El dimarts 19 de Febrer ens van convidar al taller que impartia la Yayo Herrero dins de la «Diplomatura de Posgrado de cultura de paz» on ens va explicar entre altres coses com està la situació del nostre planeta a nivell ecològic i social, quines febleses tenim, quins errors cometem i quines palanques de canvi cal començar a apretar. Una gran jornada on vam aprendre què és l’ecofeminisme i com n’és d’important portar-lo a les aules per canviar el paradigma de pensament predominant en l’actualitat que genera un autèntica guerra contra la vida.


Fins el proper dimarts 19 de Març on tindrem a la nostra companya Marisa Hernández com a tallerista que ens aproparà una mica més la recerca en didàctica. Perquè la idea és treure conclusions de totes les propostes dels diferents subgrups un cop les portem a l’aula: Funcionen? Com es poden millorar? Com se que els ha servit? Són correctes des del punt de vista de com s’ha d’aprendre la ciència? Com es publica a una revista?

 

Ganes de més? Ens passa a totes! 💋 Adeu Eduglobals!