En aquesta sessió som 12 Eduglobals. Arrenquem amb un parell de dinàmiques aportades per l’Àngel Gallart de treball d’emocions

  • Seguit i seguidor: d’entre els integrants del grup, un d’ells pren el rol de ser seguit i la resta són els seguidors. El qui és seguit fa moviments amb la mà i el braç i la resta l’imitem. Qui segueix, al cap d’uns moments passa el lideratge a algú altre fins fer tothom de líder (seguit). En acabar ens fem preguntes com:
    • Et sents lliure per crear?
    • Què sents quan ets seguidor o ets seguit?
    • T’agrada dirigir?
    • Quan ho fas, penses en l’altre/a?
    • Vas al teu rotllo?
    • Com a professor/a, observem? Pensem amb l’altre/a? o anem al nostre rotllo?
  • Escultura i escultor: es fan parelles i es reparteixen els rols d’escultor/a i escultura. L’escultor/a col·loca les extremitats i el cap del cos de l’altra en la posició que considera. Un cop està modelada l’escultura, l’escultor/a es col·loca en la mateixa posició que l’altre/a (com si fos un mirall). A partir d’aquí reflexionem sobre:
    • L’escoltor/a ha pensat en la comoditat de l’altre al proposar l’escultura? Ha resultat còmode la postura d’estatua a les persones esculpides? Com s’ha sentit l’escultor/a en adoptar la postura esculpida? Tots creem efectes sobre els altres. Cal saber posar-se en la pell de l’altre/a per crear una cultura de cura mutua i . Empatia.
  • Presenta el material L’Univers d’Emocions i el comentem: www.universodeemociones.com

Continuem amb algunes notícies breus:

  • Estem contents/es perquè la propera sessió (21 de gener) contarem amb l’Anna Marbà (Departament de Didàctica de la Ciència UAB) per parlar de les 10 Big Ideas of Science, sobre les que l’Uru està treballant amb perspectiva d’Educació per la Justícia Global, o altres ens hi volem sumar.

Mapa d’activitats: L’activitat central de la sessió consisteix en fer petits grups per començar a plantejar quins projectes d’aula volem treballar aquest curs. A partir del mural de plantejament de curs treballat en la sessió anterior identifiquem tres propostes i formem tres grups:

  • GRUP 1: Big Ideas of Cience i Justícia Global

A partir de les big idees ens centrem en la que parla de l’energia: ni es crea ni es destrueix es transforma VS creixement. Conversem sobre si el debat renovable i no renovable és un concepte caduc ja que cal centrar-se en els consums. Emergeix la idea clau d’energia que volem treballar: la degradació, volem arribar al decreixement.

  • GRUP 2: Som iguals davant la ciència? Si, aquest és el problema 

Ja hem trobat títol! Volem treballar el biaix de gènere en el mètode científic, en com la ciència investiga i si es te en compte a la dona (quants diners es posen per recerca en problemes de dones? sobre quin perfil de persona es medeixen els medicaments?…). Intentarem reflexionar sobre el mètode científic (a física-química) i la reproducció (a biologia). 

  • GRUP3: Estirant el fil

A partir de la pregunta d’on ve la roba parlem del què, qui, com de la roba que vestim. D’on ve? Quant viatja la roba en el seu procés? Amb què es fa? Quins costos ambientals i socials té? Quin consum en fem i com ens influeix la moda? etc.