1. Dinàmica Rètols magnètics

Dinàmica realitzada per Mariano Flores (EduAlter). Es distribueixen 6 rètols a l’aula i cadascú s’ha de quedar en un per afinitat.

Argumentem perquè ningú ha escollit un dels rètols i, posteriorment, cadascú presenta el seu posicionament per a defensar la seva elecció, produint-se un debat entre els assistents.

En general, tothom està d’acord que és difícil que els alumnes mantinguin la voluntat de canvi i transformació al llarg del temps. Un cop s’ha acabat l’activitat, l’alumne torna al punt d’inici. És per això que es proposa que les seqüències didàctiques continguin algun tipus de producte físic o de reconeixement que els faci més difícil abandonar la idea de transformació.

També es creu que això no pot recaure únicament en l’esforç dels motivats sinó que cal la implicació de la resta del professorat.

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

  1. Presentació de la «Guia d’orientacions pedagògiques per a la incorporació de l’EpD»

Breu presentació de Mariano Flores de la «Guia d’orientacions pedagògiques per a la incorporació de l’EpD».

En Quique Vergara dóna orientacions d’utilització la guia:

  • Assignar una competència EpD a la nostra seqüència. Intentar que no sigui     medi ambient, que és el que tendim els professors d’STEM.
  • Treballar en context.
  • Incorporar activitats que cridin a l’acció.
  1. Aportacions d’en Quique Vergara i Mariano Flores a les seqüències didàctiques
  • En Felip presenta la seva seqüència didàctica sobre les Trementinaires a 1r d’ESO.
    • Vol incloure una competència de gènere.
    • Es proposa que també s’inclogui la interculturalitat: Hi ha altres figures similars en els paisos d’origen dels alumnes de l’aula?
  • L’Oriol i l’Àngel presenten la seva proposta sobre «Cartes per l’aire» on barregen alumnes de Ciències de la Terra i de Tecnologia Industrial a batxillerat per treballar la contaminació de l’aire.
    • Afegir participació democràtica i ciutadana.
    • Partir d’una notícia d’un diari.
    • També prendre consciència de la vulneració de drets.
  • En Roger presenta la seva proposta relacionada amb l’explotació de minerals aprofitant una sortida al museu de Manresa.
    • Revaloritzar un objecte a partir dels nous coneixements adquirits.
    • L’Oriol proposa la creació d’una moneda per tal que puguin posar preu al producte.
    • Quin valor té el producte si el relacionem amb aspectes de Justícia Global? En Quique comenta el recurs: How many slaves work for you? www.slaveryfootprint.org.
    • En Quique explica la seva activitat de costos socials i ambientals d’extracció de minerals a partir de la pregunta: Quin mòbil compro? Apple o Samsung?
  • L’Anna vol recursos per treballar les matemàtiques des d’aquesta mirada als primers cursos de l’ESO:
    • L’Albert explica una activitat per treballar amb proporcionalitat. Dibuixar el món al terra de l’aula amb guix. Distribuir els alumnes en funció de la població mundial i les cadires de la renda per càpita.
    • En Felip proposa càlculs dels residus dels esmorzars. Gènere: repartiment de tasques domèstiques.

Deje su comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.

A %d blogueros les gusta esto: